THE FREESTYLERS, lør 17.02.07

på klubbfronten i Trondheim/Oslo?

Moderators: M!ke, mare

mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Post by mare » 19 Feb 2007 21:23

DjFrank-e wrote:.... det tror jeg aldri den vil heller, fordi jeg har en følelse av at folk trenger en saftig groove i bunnen..


hahaha, frank.. you asked for it! kommer nok et saftig svar fra christian snart tipper jeg :mrgreen:



(lov med litt offtopic i en thread når arrangementet er omme, eller hur? :O)

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 19 Feb 2007 21:24

hehe, jeg vet chris klikker mentalt når han får se det der og at vi får høre om at i london er det minimal som gjelder osv... men i tr.heim er det annerledes :wink:
Her burde det stått noe kult.

mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Post by mare » 19 Feb 2007 21:29

kan ikke nekte på det.

trondheim er en landsby, finnes ikke mange nok sære individer her til å lage skikkelig storfæst med "pling-plong", "klikk-klakk" og "boom-boom".
i resten av europa er det litt annerledes.

men vi få bartejævler som er nok fucked up til å like sånt har veeeldig lyst til å spre vårt gode budskap vettu :D

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 19 Feb 2007 21:32

yep, du har rett. Bra at noen prøver å spre minimal også,
Her burde det stått noe kult.

faia
Posts: 1099
Joined: 27 Feb 2005 17:43
Location: Oslo
Contact:

Post by faia » 19 Feb 2007 22:07

litt offtopic men..
i Trondheim er det jo nesten kun rock og hiphop/rnb som gjelder uansett da. bleh.
Blir mindre og mindre folk i klubbscenen i Trheim har jeg på følelsen av.
Selv om noen av de undergrunn kidsa i puselegger kanskje vokser opp til å like elektronisk resten av livet, så er det ikke akkurat så stort publikum å ta av..
Snufs.
~minimal is the new maximal~

emmtee
Posts: 255
Joined: 03 Nov 2005 22:06
Contact:

Post by emmtee » 19 Feb 2007 22:29

Har tvertimot følelsen av at det dukker opp nye tryner på hvert arrangement, og jaggu krydde det ikke av kvinnelige Freestylers fans også - så det er fortsatt håp for "klubb Trondheim" spør du meg.

Minimal-bølgen er vel mer myntet på dette forumet ettersom brorparten av dj'ene her digger plink-plonk-dunk-klakk, og ikke noe i veien med det - men det Freestylers serverte var mer MAKSIMALT enn minimalt...

Men som en ikke så veldig feministisk venn uttalte : Det må værra BASS for at det skal riste i damene sine truser... Og akkurat der er jeg til dels enig. Ingen groove og ingen bunn = ingen dansing.

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 20 Feb 2007 00:26

DjFrank-e wrote:hehe, jeg vet chris klikker mentalt når han får se det der og at vi får høre om at i london er det minimal som gjelder osv... men i tr.heim er det annerledes :wink:


Vet du hva, jeg tror ikke du helt vet hva minimal betyr!!!

Minimal techno/house/electro/breaks er låter som er bestående av få elementer, men som gjerne er mer vel produsert og kraftig enn "vanlig" techno/house/electro/breaks.. Du har vel hørt mye av den gode gamle traktor teknoen som har plaget meg på diverse klubb kvelder i trondheim, hvor det river i ørene pga. støyet.. I motsetning til den formen for tekno er minimal mye mer lyttervennlig og ikke minst GROOVY, noe som prog ikke er...

Minimal er den perfekte 4/4 stilen, og det er på grunn av at den bygger på kvalitet og innovasjon i lydbilder. F.eks det er mye vanskeligere å produsere en god minimal låt enn en dundrene progger, nettopp på grunn av de enkelte elementene må være maks synkronisert og krystall klare. (Og du som har elektrochemie - mucky star låten i mixen din!! Er ikke det mye power og bunn i den???)

Minimal har revulosjonert dansegulv verden over, klubb kulturen blomstrer som aldri før. På sunkissed i Oslo var det pakka klokken 24.00 når Mandy spilte, og det var 180 spenn i cover. Morten kom ikke inn etter en time eller to med køing.. Bare tenk deg når Villalobos kommer!!

(I motsetning til prog og tech house og new school breaks som er fryktelig volsomt og gjerne litt harry for folk som ikke liker elektronisk musikk, kan faktisk minimal gi folk en a-ha opplevelse med elektronisk musikk..) Dette er min personlige mening, så ikke hiss dere opp hvem det skulle være! :wink:

Men selfølgelig er det opp til hver enkelt å bedømme hva som er bra eller ikke, men jeg personlig takker herren for all den fete klubb musikken som blir produsert for tiden. Og jeg tror faktisk min tiltro til minimal kan gi grunnlag for en sukksessfull duo Mare&Solaris i tiden som kommer!! :D :arrow:

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 20 Feb 2007 00:31

emmtee wrote:Har tvertimot følelsen av at det dukker opp nye tryner på hvert arrangement, og jaggu krydde det ikke av kvinnelige Freestylers fans også - så det er fortsatt håp for "klubb Trondheim" spør du meg.

Minimal-bølgen er vel mer myntet på dette forumet ettersom brorparten av dj'ene her digger plink-plonk-dunk-klakk, og ikke noe i veien med det - men det Freestylers serverte var mer MAKSIMALT enn minimalt...

Men som en ikke så veldig feministisk venn uttalte : Det må værra BASS for at det skal riste i damene sine truser... Og akkurat der er jeg til dels enig. Ingen groove og ingen bunn = ingen dansing.


Det er jeg faktisk helt enig i, men det trengs enda mer promotering for klubb kvelder i trondheim.. Folk må vende seg til å få servert elektroniske grooves når de skal på fylla... :idea:

User avatar
M!ke
Bf DJ & Producer
Posts: 1218
Joined: 20 Jan 2005 19:55
Location: T-heim

Post by M!ke » 20 Feb 2007 18:43

Go Christian, go Christian :!:

ROBERT A
Posts: 360
Joined: 17 Jan 2006 15:23

Post by ROBERT A » 20 Feb 2007 19:07

haib wrote:BÆÆÆÆÆÆÆST!!!!!!!! :D :D :D

tror jeg sto å gliste meg ihjel på dansegulvet! Kanskje ikke det lureste siden jeg mangler halvparten av fortennene så et vakkert syn, neppe, men dæven steike da :lol:


da må du være konge på blowjobs , hehe :D
R.I.P Mr.B

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 20 Feb 2007 21:41

hehe
Her burde det stått noe kult.

User avatar
haib
Posts: 315
Joined: 22 Jun 2006 15:16
Location: sentrum

Post by haib » 20 Feb 2007 22:38

nei jeg er visst skikkelig dårlig på det :(



wolfkiler
Posts: 219623
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: THE FREESTYLERS, lør 17.02.07

Post by wolfkiler » 05 Mar 2023 21:47

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyhttp://quenchedspark.ruquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting

Post Reply