SUNKISSED LIVE......OSLO....20.JAN

på klubbfronten i Trondheim/Oslo?

Moderators: M!ke, mare

User avatar
Ingeniør Vinny
Posts: 124
Joined: 02 Oct 2006 17:27
Contact:

SUNKISSED LIVE......OSLO....20.JAN

Post by Ingeniør Vinny » 12 Jan 2007 17:22

Kan jo legge ut en tråd om Sunkissed Live Oslo iom at jeg hører mange skal nedover:

SUNKISSED LIVE + 'SUNKISSED' CD LANSERING
Lørdag 20 januar på Fabrikken
Nedregate 7, 0551 / 22 80 59 00 / olanskii@sunkissed.no
Arrangert i samarbeid med konsertforeningen Blå
22-00 – 03:30 : 120kr / 70kr medlem
første band på scenen 22:30

Sunkissed flytter inn i nye lokaler med et brak! Lørdag 20 Januar på Fabrikken er både slippfest på vår første offisielle miks CD 'Sunkissed' (mikset av g-HA & Olanskii) og den sjette Sunkissed Live i rekken. Sunkissed CD'en kommer ut på mildt sagt renomerte Smalltown Supersound samme helg, og i samarbeid med engelske BBC Radio 1 kan Sunkissed Live by på enda en storsamling av norsk elektronika.

Image

Lindstrøm (live)
Mungolian Jet Set feat Bugge Wesseltoft (live)
Bjørn Torske vs Per Martinsen (live og koke konkurranse)
Wibutee (live)
Ost & Kjex vs Trulz & Robin (live)
Kango's Stein Passiv
Olle Abstract
g-HA & Olanskii
DiskJokke & Vinny Villbass
+ visuelt fra KyrreLys & Olanskii



Ørru steike for noen år det har v¦rt! Da radio produsent Paul Thomas fra BBC Radio 1 kom til Norge første gang i 2003 var det stor nysgjerrighet rundt de nye impulsene som kom fra det kalde landet i nord. Etter en uke i Norge, som tok inn Tromsø, Bergen og den første Sunkissed Live kvelden på Blå i Oslo, satt Paul Thomas igjen med over hundre timer musikk, intervjuer og noen tømmermenn. Vel tilbake i London ble det lagt merke til at Thomas 'ikke akkurat hadde v¦rt på ferie i en uke', og etter enda mer hard jobbing ble opptakene kokt ned til tre to-timers show på den engelske statskanalen.

Siden den gang har den 'norske bølgen' blitt til en strøm som bare ser ut til å bli sterkere. Over et bred spekter fra støy, jazz, elektronika, (kraut) rock, disco, house og techno har norske artister hevdet seg helt i toppen og fått betydelig oppmerksomhet verden over. Til og med enkelte norske tabloider har løftet blikket fra VG lista og tørt å dyppe tåa i det som skjer. Og da skulle det bare mangle at Sunkissed Live har blitt en årlig oppsummering, med nye og etablerte artister brettet ut på stort l¦rrett, med påfølgende kø-alarm ved akerselva og ekstatiske tilstander.

I tillegg lanserer vi i år også vår første offisielle miks cd 'Sunkissed' på Smalltown Supersound. Miksen som er satt sammen av g-HA & Olanskii inkluderer spor fra flere av artistene over, samt en rekke andre Sunkissed favoritter. Det begynner å bli en stund siden det kom en dj-miks skive i Norge, men med så mye bra musikk og en klubbscene sterkt på vei tilbake, er det på høy tid at du kan ta oss med hjem til stua også!




Sunkissed Live 2007 artister

Lindstrøm
På toppen av lista i år står Hans Peter Lindstrøm, en av Norges viktigste produsenter for tida. Hans nylig utgitte Feedelity samleskive var en ren maktdemonstrasjon som blant annet har landet han den andre Spellemanns nominasjonen på to år. Samtidig har han levert album med Prins Thomas, en alternativ samleskive i Japan og en rekke singler og remikser av andre kjente navn. Det hele med så gjennomført kvalitet og originalitet at det n¦rmest har krevd sin egen kategori.

Mungolian Jet Set
Mungolian Jet Set albumet vi ventet på kom endelig i 2006. Men samtidig leverte Pål Strangefruit og Knut S¦vik også en rekke remikser med 'Klassiker' stempelet over hele skiva. Fra en mental acid versjon av Bob Marley's 'Could You be loved' til disco dub remiksene av LSB's 'Original Highway Delight' og Lindstrøm's 'A Blast of Loser'. På Sunkissed er det remiksene som kommer ut i full live versjon, og med seg på scenen har Pål og Knut ingen ringere stormester Bugge Wesseltoft.

Bjørn Torske & Per Martinsen
Samtidig med Sunkissed Live i Januar slippes Bjørn Torske's tredje album på Smalltown Supersound. I likhet med albumene på Ferox og Telle har Bjørn levert enda en rekke med dub, disco og house perler som vi anbefaler på det sterkeste! Men da vi forslo å slå Bjørn sammen med Per Martinsen (aka Mental Overdrive) fikk vi ja på en betingelse: Samtidig med live settet skal det også arrangeres koke-konkurranse mellom Bjørn og Per. Så i tillegg til hver sin platespiller og laptop får begge to en hybelkokeplate, et skjõrebrett og tilbehør for utfoldelse i øvelsen pasta med saus. Artisten med best musikk og mat vinner!

Wibutee
Det er vanskelig å sette Wibutee i en bås. Bandet sjanger sjonglere og leker med konsepter med en naturlighet som gjør det vanskelig å bli bestemt. Kanskje ikke så rart, med tanke på at de fyller ti år i 2007. Med fjerde skiva, slupppet i sommeren som gikk, viste bandet nok en gang at deres lek må tas seriøst. Enten det nå var jazz, elektronika eller pop som fikk unngjelde. Resultatet var store ord i anmeldelser, nominasjon til årets Spellemann, og et enda bedre band på scenen.

Ost & Kjex vs Trulz & Robin
Både Ost & Kjex og Trulz & Robin har signert til kredible utenlandske plateselskap i 2006. Begge har til gangs levert steintøffe singler på henholdsvis engelske Crosstown Rebels og franske Dialect. Vi har sett ost, kjex og vin trylle fram drivende techno på Sunkissed før, og vi har hatt fullt utstyrte klovner i synth og tromme maskin kamp, men når det gjelder krutt er det lite som kan måle seg gutta når de stiller på scenen i firspann.

Kango's Stein Passiv
Noen må ha klussa med planen til Leonard Cohen, for Kango's Stein Passiv tok ikke omveien før han tok Berlin. Etter en rekke utgivelser på norske TrailerPark og flere store utenlandske etiketter er Kango nå oftere på spillejobb i den tyske storbyen enn i Oslo. Og er han ikke i Berlin, kommer fjellet til han, som da Tysklands største dj, Michael Meyer, sto i boksen og hoppa under Kango's live sett på Fabric i London sist. Så mens vi venter på at hans album under navnet Fjordfunk kommer ut, har vi fått ham til å ta med seg platebaggen til Sunkissed, og da selvsagt rett fra flyet fra, ja du vet hvor...

Olle Abstract
Olle Abstract trenger egentlig ingen stor introduksjon, forsåvidt i likhet med de andre artistene her, men vi kan ikke ha han med uten at vi nevner at han fortsatt er en av gudfedrene. Ikke bare har han v¦rt med siden før frigjøringa, men han er også 'the hardest working dj' i Oslo. Han er en av få som klarer kunsten å ha et ben i hip-hop og et i house, med undergrunn i bagen og rosa champagne i hånda. Slikt står det respekt av.

DiskJokke & Vinny Villbass
DiskJokke & Vinny Villbass har lenge v¦rt Sunkissed's forlengede arm i Trondheim. Men DiskJokke er også en travel produsent, med flere singler signert til Get Physical's søster etikett Kindisch og Prins Thomas' Full Pupp etikett. Sammen driver gutta også Anorakk Prod., og dertil regelmessige festivitaser. Sammen har de to funnet disco-foten, og vi forventer store ting fra denne kanten i årene som kommer.

g-HA & Olanskii
g-HA & Olanskii har hengt sammen i tykt og tynt i over seks år. Sunkissed er vår bastardiske kj¦rlighetserklõring til musikken vi liker, og klubb slik vi gjerne selv vil ha det. I disse årene har vi rukket innpå fire nominasjoner til OsloPrisen, en liste av gjester som er for lang for sida her, turnering kloden over og fast slabberas på Fabric i London (ikke til forveksling forøvrig med Fabrikken i Oslo...). I januar slipper vi endelig vår første offisielle Sunkissed miks cd med påfølgende turne og skrumplever. Vi følger det hele opp med et løft vi håper tar Sunkissed til samme nivå som de beste bulene på kontinentet! Det blir en spennende vår å v¦re Sunkissed!

Med oss på flyttelasset til Fabrikken er også Konsertforeningen Blå (lyd og lys), legendarisk festarrangør Erik Uppstrøm, KyrreLys 'mørkemann' Karlsen og Ljudia som leverer dj-utstyr og den Sunkissed anbefalte Allen Heath Xone:92 mikseren. Samtlige vil v¦re med å sikre at kalaset blir produsert til høyeste standard, om mulig enda bedre enn det var på Blå.


Spilleplan for Sunkissed Live, Lørdag 20 Januar på Fabrikken:

Rom 1:
22:30 – 23:15 : Wibutee (live)
23:15 – 00:30 : Kango's Stein Passiv
00:30 – 01:15 : Mungolian Jet Set feat. Bugge Wesseltoft (live)
01:15 – 02:00 : Lindstrøm (live)
02:00 – 03:30 : g-HA & Olanskii

Rom 2
11:00 – 00:00 : Special surprise guests
00:00 – 00:45 : DiskJokke & Vinny Villbass
00:45 – 01:30 : Bjørn Torske vs Per Martinsen (live og koke konkurranse)
01:30 – 02:30 : Olle Abstract
02:30 – 03:30 : Trulz & Robin vs Ost & Kjex (live)


V¦r sunkissed : www.sunkissed.no : www.myspace.com/besunkissed


mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Post by mare » 12 Jan 2007 17:55

Yiha!

Dette blir gøøøøøy!

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 12 Jan 2007 17:57

bjørn torske og bugge wesseltoft :D vært fett og vært der..
steal from the rich, gloat amongst the poor

rosa
Bf Supporter Extraordinairé
Posts: 529
Joined: 20 Jan 2005 20:55
Location: Lade

Post by rosa » 14 Jan 2007 13:10

Vi skal til Osloooooo... tralalalalalalaaaaa! :)
Is this bass really strong enough?

mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Post by mare » 22 Jan 2007 01:01

FAEN! KOM IKKE INN!

For det første kom jeg og Morten ganske sent, fair enough.

MEN - det var jo tydeligvis to køer, og siden vi kom via brua ved Blå så så vi bare den ene, og lappen hvor det hadde stått "GJESTELISTE" hadde tatt sin hatt og forlatt veggen.
Den andre køen, den for betalende, var bak hjørnet og umlig å se. Den var ca. 1/20-del så lang som den vi sto i (i en times tid i -5 grader)... så å si alle i "vår" kø trodde det var bare en kø :x
At ikke vaktene skjønte at ett eller annet ikke stemte, er helt utrolig. Prøvde å si fra til de flere ganger men ble møtt av døve ører.

Såååå når vi til slutt klarte å karre oss frammerst via litt triksing, hva skjedde da?

Jo, brannalarmen gikk.
Greeeaaat. Alle mann(/damer) ut.

Men vi ga ikke helt opp enda, klokka var vel rundt 0200 omtrent (correct me if I'm wrong) da folk begynte å slippe inn igjen, så vi fulgte bare med massene til vi var en hårsbredd i fra inngangen. Da selvfølgelig dytta de patetiske vaktene alle sammen tilbake (som tatt fra en Metallica-konsert, en tsunami av fulle mennesker - hoho), og da fløt begeret over for vår del.

Kvelden endte for oss med 4 pils og groovy 70-talls funk samt litt Bob Marley på Nomaden.
Ikke akkurat det som var planen, men desverre ble det bare sånn.


Sånn, dagens utblåsning.

Hadde gledet meg noe jævlig til dette, så er fortsatt rimelig skuffa ;'(

Men hørte ihvertfall at det var en bra fest der inne, så håper det blir flere sjanser. Da skal jeg ihvertfall gjøre mitt ytterste for å komme tidlig, samt velge riktig kø :roll:

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 22 Jan 2007 03:59

Ja men herregud, hvorfor i all verden ble det ikke london tur i stedet..

Gjesteliste, rett inn på fabric eller the end!!

gig i shoreditch, after party...

:?

User avatar
[Lefzo]
Posts: 135
Joined: 22 Mar 2006 13:33
Location: kollektivet
Contact:

Post by [Lefzo] » 22 Jan 2007 11:18

sånn bortsett fra at køen va kjempe lang og at to idioter sneik i garderobe køen, slik at det nesten ble slosskamp: hadde jeg det elsk <3

ost og kjeks rock RÆVV <3 derfor Abstract ikke spilte etter dem el?

kan jeg få haien? disco hai!!!!!!
.: Det er bedre å oppleve mye dritt, enn å ikke oppleve en dritt :.

User avatar
Ingeniør Vinny
Posts: 124
Joined: 02 Oct 2006 17:27
Contact:

Post by Ingeniør Vinny » 22 Jan 2007 14:43

Får se om vi får slengt opp en dicohai eller to på Sunkissed Trondheim på fredag. ;-)

User avatar
haib
Posts: 315
Joined: 22 Jun 2006 15:16
Location: sentrum

Post by haib » 22 Jan 2007 22:08

har et vagt minne om at brannalarmen gikk en gang det var sunkissed på frakken også, hehe, hm, mulig det ikke var sunkissed?
var det fordi de dreiv å koka mat at den gikk??

men faen Lefzo de garderobesnikerne, KLIKK!!!!!
irriterende jævler. Han prøvde smyge seg forbi meg og, men albuen i siden fra meg om han måtte ha seg en meter unna :!:

men cool på slutten as, synd de ikke spilte en siste låt

:D

faia
Posts: 1099
Joined: 27 Feb 2005 17:43
Location: Oslo
Contact:

Post by faia » 23 Jan 2007 02:50

http://faiasplace.com/gallery/sunkissed_20jan07

Bildene fra partyet, nå kan du rive deg i skjegget mare... :lol:
At det går an, dere skulle vært med når vi stakk nedover. Men neida :)
Typisk mannfolk, typen min kom heller ikke inn fordi han skulle sitte så lenge på vorspiel. haha.
Vi skulle dratt dit kl 22 Hilde....

Jeg kosa meg ikke så mye før ETTER brannalarmen jeg da. Da ost & kjex og Trulz & Robin begynte å spille LIVE. Hærreguuud for et show.
Jeg ble i godformen..
Synd det var så dårlig organisert og tilrettelagt der ute.
Vaktene var et HELVETE å få kontakt med. Og alle de køene... OFFFFF...
Men jeg fikk tatt bilder, danset og hygget meg med vennene mine på bursdagsfeiringen min..

btw: Olle Abstract skulle spille mellom de som lagde maten på scenen og spilte live samtidig, og ost & kjex + Trulz & Robin...
Men jeg så han ikke... Så at han vimset backstage bare... :?: Jaja.. Ble vel ikke no spilling på han siden de ikke fikk igang noe musikk på en halvtime eller noe. :roll:

Men det var stappfullt, men vet av så mange som bare ga opp i køa og dro andre steder. Skjønner det godt ...
~minimal is the new maximal~

faia
Posts: 1099
Joined: 27 Feb 2005 17:43
Location: Oslo
Contact:

Post by faia » 23 Jan 2007 02:58

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bursdags-Tuborg med lys.... (gjett om den var varm etterpå a...)
Image
~minimal is the new maximal~

User avatar
Ingeniør Vinny
Posts: 124
Joined: 02 Oct 2006 17:27
Contact:

Post by Ingeniør Vinny » 23 Jan 2007 11:40

faia wrote:
btw: Olle Abstract skulle spille mellom de som lagde maten på scenen og spilte live samtidig, og ost & kjex + Trulz & Robin...
Men jeg så han ikke... Så at han vimset backstage bare... :?: Jaja.. Ble vel ikke no spilling på han siden de ikke fikk igang noe musikk på en halvtime eller noe. :roll:


Olle spilte i nøyaktig 26 minutter. ;-)

Vinny

User avatar
[Lefzo]
Posts: 135
Joined: 22 Mar 2006 13:33
Location: kollektivet
Contact:

Post by [Lefzo] » 23 Jan 2007 14:51

Image

dette er da Discohaien!!! 8) [/img]
.: Det er bedre å oppleve mye dritt, enn å ikke oppleve en dritt :.

User avatar
[Lefzo]
Posts: 135
Joined: 22 Mar 2006 13:33
Location: kollektivet
Contact:

Post by [Lefzo] » 23 Jan 2007 14:51

Image

dette er da Discohaien!!! 8)
.: Det er bedre å oppleve mye dritt, enn å ikke oppleve en dritt :.

Post Reply