STUDIO

Alt om musikk / produsering / uteliv

Moderators: M!ke, mare

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

STUDIO

Post by slipsknut » 05 Apr 2007 14:44

laga en egen tråd for dette her. hvor vi kan diskutere ideer, komme med forslag, vise interesse etc.

min tanke er bo der studioet er, siden jeg er ute etter boplass også. dette vet jeg berg også er interessert i og i en annen tråd her nevner han også espen som en mulig beboer. jeg vet at folk som mike,marius og kenneth er interessert i ett studio der vi kan jobbe med musikken vår og samle utstyret og tankene våre.

her kan også folk slenge ut linker til mulige plasser vi kan ha studio.

http://finn.no/finn/realestate/object?f ... =1&tot=129

mulig plassen ikke passer i det hele tatt. er jo ingen bilder og lite beskrivelse. men 130kvm og 3 soverom høres jo ganske greit ut. 10000+strøm delt på 3 beboere og 3 "studioleitagere" blir jo ikke så ille for noen av partene.

men som sagt, jeg slenger bare ut ideer her. studio må vi fikse. innse våre individuelle svakheter og hverandres styrker. da kan ting bli stort. STORT I TELL YA.

men folkens, kom med ideer,tanker,forslag.
steal from the rich, gloat amongst the poor

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 05 Apr 2007 14:51

steal from the rich, gloat amongst the poor

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 05 Apr 2007 15:00

steal from the rich, gloat amongst the poor

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 05 Apr 2007 16:03

vært billigre og kjøpt noe vett. hehe
sissh

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 05 Apr 2007 16:07

Jævlig bra Knut!!

Liker folk med iver og folk med Iversen til etternavn. hehe

Et studio er så essensiellt at jeg kan like godt droppe hele musikk greien med mindre vi fikser det! Det vi trenger er en kåk med fine rom, stue ect. samt (helst) en kjellerstue... Skal vi jobbe med tunge minimale sub sonic sounds så må vi ha lyd-trykk... Samt at en kjellerstue er lettere å forsvinne i (mentalt).. :wink:

Vi blir jo sikkert sittenes oppe å preike i noen timer neste helg knut, så vi skal nok få en ordning på dette her....

Men, stå på... Forsett å hold øyan åpen!

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 05 Apr 2007 16:11

Skal forhøre meg litt med folk jeg også.
Har eiendomsmegler i familien, skal ringe han og høre om ha nvet av noe kurant.
sissh

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 05 Apr 2007 16:35

Bra Kenneth... Klarer vi dette skal jeg love deg at vi som brenner mest for dette får utelling!

User avatar
technohau
Bf DJ & Promoter
Posts: 296
Joined: 27 Mar 2005 11:17

Post by technohau » 06 Apr 2007 10:20

slipsknut skrev:
det som er chill med enebolig er jo nettopp at vi som er ute etter boplass kan bo der, samt at vi ikke trenger å bry oss så mye om lydnivå siden ingen bor vegg i vegg med oss. og om vi er tre som skal bo der og 2-3 som betaler litt studioleie kan vi finne oss en ganske yoness plass.

I'm in! Jeg kan se for meg en nice threesome med meg, deg og solaris i et mansion på byåsen. Jeg kan godt betale opp til 5 lapper i måneden.
I helvette for en bra internett side dette er!

User avatar
technohau
Bf DJ & Promoter
Posts: 296
Joined: 27 Mar 2005 11:17

Post by technohau » 06 Apr 2007 10:22

Da havna posten i riktig thread.. ikke meninga å spæmme, men jeg synes dette høres ut som en glitrende ide'. Jeg har bodd i kollektiv før, da finansierte vi i flere måneder nesten ele husleien, ved å arrangere fester med covercharge, om vi finner oss et fett mansion, er også dette en mulighet for å få ned bokostnadene.
I helvette for en bra internett side dette er!

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 06 Apr 2007 10:28

en god ide min gode mann :)
steal from the rich, gloat amongst the poor

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 06 Apr 2007 12:28

Nå begynne vi å spelle på dæm rektige strengan!

Tror dette kan gjøre oss alle godt, men at det er studioplass i huset er første prioritet for meg, selv fremfor luxus!

User avatar
technohau
Bf DJ & Promoter
Posts: 296
Joined: 27 Mar 2005 11:17

Post by technohau » 06 Apr 2007 13:21

Studio må være førstepri ja, jeg kan koke kaffe og mixe drinker til slitne producersluts i de lyse morgentimer...
I helvette for en bra internett side dette er!

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 06 Apr 2007 13:48

jeg melder meg frivillig til å være resident sofa slacker.
Her burde det stått noe kult.

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 06 Apr 2007 14:17

Målet er jo at alle kan få produsere litt etterhvert... Jeg har planer om å sette opp et lite plate selskap, som først å fremst skal samle gjengen i Trondheim slik at vi kommer oss noen vei.!!

Etterhvert som noen av oss kanskje blir profilert blir det lettere å fremme andre. En måte å gjøre det på rent finansiellt, er at f.eks me&mare etterhvert kan også produsere låter eller enginere for andre enn oss selv. Så om Frank eller vil ha en progger eller en electro houser ut på markedet under sine navn kan jo vi produsere den sammen.. Om alt da igjen skal klaffe etter noen utgivelser og man får spiller jobber, avtaler vi en split på pengene som blir tjent..
Det er utrolig mangen av de store dj'ene som har slike dealer - Loco Dice, Timo Maas, m.a.n.d.y. osv..

Men først og fremst er dette et tiltak som trengs, om vi lykkes i den store verden eller ikke vil tiden vise.. Ferdig med det!

:D


Post Reply