Trenger hjelp

Alt om musikk / produsering / uteliv

Moderators: M!ke, mare

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Trenger hjelp

Post by KenWee » 02 Apr 2007 17:16

Hva skal jeg kjøpe meg.

iMac
mac pro G5

eller

Frost ACM

Link til frost:

http://www.myhrbraaten.no/product_info.php?cPath=169_219&products_id=928&osCsid=scpl1q8v1g46gu160891goq3a3

- Ta på proff model til høyre for og se flere.


Frost PCen er laget til og lage musikk med, men er så usikker om det blir den eller mac.

Noen som har noen forslag ?
sissh

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 02 Apr 2007 19:07

Når du kjøper en mac, må du vite at alt software koster penger.. Dette er et problem hos de fleste pc freaks, men det du får igjen er maskin kvalitet..
Personlig så syns jeg Abelton live er alt man trenger, ettersom det er mye mer live drevent enn f.eks cubase, reason, logic som alle egentlig bare er editing program... Buzz er visst jævlig bra til live komposisjonering..

GÃ¥ for en powerful macbook pro

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 02 Apr 2007 19:17

jeg villa også godt for mac. og kjøp deg abletonlive.

skal selv kjøpe det når jeg får lønn. jeg får det for upgradepris så blir bare 299dollar
steal from the rich, gloat amongst the poor

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 02 Apr 2007 19:42

6.1??

Om det er tilfelle så må jeg ha en utgave selv..

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 02 Apr 2007 19:49

Hører så mye forskjellig der, noen sier at man MÅ ha alt originalt av programmer, noen sier at man slipper det.

Blir isåfall sinnsykt dyrt om man skal kjøpe mac,cubase,ableton ++
sissh

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 02 Apr 2007 21:08

du trenger ikke cubase på macen.. bruk cubase på gamle maskinen din til å edite inn spesial effekter osv.

mac + abelton

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 02 Apr 2007 21:25

ableton all the way!
Her burde det stått noe kult.

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 02 Apr 2007 21:51

Skjønner meg ikke på ableton jeg :p hehe, må vell lære meg det asap.
sissh

Subtle
Posts: 16
Joined: 29 Dec 2005 20:24
Location: Trondheim
Contact:

Post by Subtle » 02 Apr 2007 22:43

solaris wrote:cubase, reason, logic som alle egentlig bare er editing program...
Det var vel litt å ta i.

Du trenger ikke MAC hvis PCen din ikke krasjer, PCer har blitt mye mere stabile over årene, dessuten så har du ett mye mere begrenset utvalg ved angår plugins og diverse på mac.

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 02 Apr 2007 23:07

produksjonsvaner og måten man opplever forskjellige program på er jo veldig subjektivt...

mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Post by mare » 08 Apr 2007 14:30

PC gogogo !!

:?




wolfkiler
Posts: 226514
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: Trenger hjelp

Post by wolfkiler » 01 Jun 2023 21:14

audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru

Post Reply