Flinke sexye hoote gutter, jeg trenger råd!!

Alt om musikk / produsering / uteliv

Moderators: M!ke, mare

User avatar
amicula
Posts: 39
Joined: 13 Apr 2006 17:53
Location: Trondheim
Contact:

Flinke sexye hoote gutter, jeg trenger råd!!

Post by amicula » 25 Jan 2007 14:00

Jeg har lenge hatt en drøm om å spille litt på hobbybasis, men jeg har ikke snøring på hva jeg trenger for å starte opp..
Har en ting for vinyl, men forstår at fremtiden er kommet, og at det er digitalt som gjelder. Hva kan dere proffe og flinke gutter anbefale en nybegynner som meg? :wink:
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music

reug-baa
Bf DJ
Posts: 190
Joined: 07 Mar 2005 20:46
Location: Trondheim

Post by reug-baa » 25 Jan 2007 15:02

Det er ikke digitalt som gjelder.
Det er bare bull.
skulle du plutselig bli en stor star og må spille på noen av de aller feteste klubbene uti europa elr sør-amerika...så er det vinyl det går på. selvfølgelig kan du spille på begge deler uans hvor hen det er...men det er fortsatt vinyl som herjer uans hva teite norske gutter sier :wink:
.:re:tail:.

ROBERT A
Posts: 360
Joined: 17 Jan 2006 15:23

Post by ROBERT A » 25 Jan 2007 17:13

digitalt er mye billigere mere tilgjengelig, så i en start fase har JEG villet sattset på digitalt, bra start utstyr er pioneer 300 eller 400 mixer å pioneer 100 eller 200 cd spillere. 8)

ps: det er snart bare roger å sven vath som spiller vinyl, hehe :D
R.I.P Mr.B

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 25 Jan 2007 18:10

det er digitalt som gjelder. Selvsagt kan du starte med platespillere og kjøpe vinyl, men vinylutvalget blir bare verre å verre for hver måned som går, og det er jo kjipt å ikke kunne spille de låtene man vil bare for de at de ikke blir trykt på vinyl. Man kan ikke la mediumet styre låtvalgene sine, det blir jo bare for dumt. Dessuten får man ikke mer cred. hvis man spiller vinyl selv om enkelte kanskje tror det. Superstar dj`s benytter seg av cd`er eller annen digital teknologi som final scratch så det argumentet funker ihvertfall ikke . En annen ting er jo hvis man sitter en lørdagsformiddag og surfer etter musikk og plutselig kommer over ei überfet låt man gjerne vil spille på housepartyet lørdagskvelden. Da er det kjipt å sitte å vente på vinylplata i mange dager som kanskje til og med blir forsinket i posten istedet for å ha låta på pcen i løpet av minutter? Nei, mine vinyldager er historie. Digitalt er framtida. :idea:
Her burde det stått noe kult.

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 25 Jan 2007 20:25

som robert skrev, et par pioneer cdj-200 spillere og en djm-400 mixer er ypperlig utstyr å starte med... Det koster litt men skal man først kjøpe bør det være kvalitet slik at man ihvertfall ikke kan skylde på utstyret ... :wink:

2 cdj-spillere koster deg ca 11000 kr, og mixeren ligger vel på rundt 5500 kr... kostbart, men du vil få masse glede av det hvis du får sansen for det :) dessuten faller ikke pioneer dj utstyr mye i pris og du kan lett selge det uten noe spesielt tap hvis du finner ut at det ikke er noe for deg..
Her burde det stått noe kult.

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 26 Jan 2007 02:59

Grrrrrr...

Digitalt, jeg liker det ikke, men det er vel det som gjelder...

MEN....

Abelton, ikke CD spillere!!

Roger: Du tar litt feil der asså. Store klubber i utlandet har gjerne mer cd spillere enn turntables, og mangen av de store har gått over til full digitalt.. Ivan Smagghe spiller rett fra Abelton.. Men Plater RULER! fuck lydkvaliteten på CD'er og Abelton.. Det er virkelig mye bedre lyd i 12"ere + at det er fetere å se på en DJ som spiller plater enn CD eller Abelton.. 8)

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 26 Jan 2007 03:01

DjFrank-e wrote:det er digitalt som gjelder. Selvsagt kan du starte med platespillere og kjøpe vinyl, men vinylutvalget blir bare verre å verre for hver måned som går, og det er jo kjipt å ikke kunne spille de låtene man vil bare for de at de ikke blir trykt på vinyl. Man kan ikke la mediumet styre låtvalgene sine, det blir jo bare for dumt. Dessuten får man ikke mer cred. hvis man spiller vinyl selv om enkelte kanskje tror det. Superstar dj`s benytter seg av cd`er eller annen digital teknologi som final scratch så det argumentet funker ihvertfall ikke . En annen ting er jo hvis man sitter en lørdagsformiddag og surfer etter musikk og plutselig kommer over ei überfet låt man gjerne vil spille på housepartyet lørdagskvelden. Da er det kjipt å sitte å vente på vinylplata i mange dager som kanskje til og med blir forsinket i posten istedet for å ha låta på pcen i løpet av minutter? Nei, mine vinyldager er historie. Digitalt er framtida. :idea:


NÃ¥r man bor i Norge ja... I London er det flust av butikker som selger plater.. Har for eks ikke sett perlon plater i digi format!

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Post by DjFrank-e » 26 Jan 2007 16:06

solaris wrote:
DjFrank-e wrote:det er digitalt som gjelder. Selvsagt kan du starte med platespillere og kjøpe vinyl, men vinylutvalget blir bare verre å verre for hver måned som går, og det er jo kjipt å ikke kunne spille de låtene man vil bare for de at de ikke blir trykt på vinyl. Man kan ikke la mediumet styre låtvalgene sine, det blir jo bare for dumt. Dessuten får man ikke mer cred. hvis man spiller vinyl selv om enkelte kanskje tror det. Superstar dj`s benytter seg av cd`er eller annen digital teknologi som final scratch så det argumentet funker ihvertfall ikke . En annen ting er jo hvis man sitter en lørdagsformiddag og surfer etter musikk og plutselig kommer over ei überfet låt man gjerne vil spille på housepartyet lørdagskvelden. Da er det kjipt å sitte å vente på vinylplata i mange dager som kanskje til og med blir forsinket i posten istedet for å ha låta på pcen i løpet av minutter? Nei, mine vinyldager er historie. Digitalt er framtida. :idea:


NÃ¥r man bor i Norge ja... I London er det flust av butikker som selger plater.. Har for eks ikke sett perlon plater i digi format!


ja greit, i store byer er det mange platesjapper.. Men det blir stadig mindre av de...
Her burde det stått noe kult.

reug-baa
Bf DJ
Posts: 190
Joined: 07 Mar 2005 20:46
Location: Trondheim

Post by reug-baa » 26 Jan 2007 17:04

DjFrank-e wrote:
solaris wrote:
DjFrank-e wrote:det er digitalt som gjelder. Selvsagt kan du starte med platespillere og kjøpe vinyl, men vinylutvalget blir bare verre å verre for hver måned som går, og det er jo kjipt å ikke kunne spille de låtene man vil bare for de at de ikke blir trykt på vinyl. Man kan ikke la mediumet styre låtvalgene sine, det blir jo bare for dumt. Dessuten får man ikke mer cred. hvis man spiller vinyl selv om enkelte kanskje tror det. Superstar dj`s benytter seg av cd`er eller annen digital teknologi som final scratch så det argumentet funker ihvertfall ikke . En annen ting er jo hvis man sitter en lørdagsformiddag og surfer etter musikk og plutselig kommer over ei überfet låt man gjerne vil spille på housepartyet lørdagskvelden. Da er det kjipt å sitte å vente på vinylplata i mange dager som kanskje til og med blir forsinket i posten istedet for å ha låta på pcen i løpet av minutter? Nei, mine vinyldager er historie. Digitalt er framtida. :idea:


NÃ¥r man bor i Norge ja... I London er det flust av butikker som selger plater.. Har for eks ikke sett perlon plater i digi format!


ja greit, i store byer er det mange platesjapper.. Men det blir stadig mindre av de...[/quote

Nei du tar feil
.:re:tail:.

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 27 Jan 2007 05:46

det stemmer.. De blir bare mer avanserte..

lenge leve vinyl.... (selv om pioneer 1000 5 eller noe sånt ruler) Hot cue er noe av det feteste jeg har brukt i dj'ingen min!

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 28 Jan 2007 18:52

jeg har en numark axis 8 cdspiller og en numark matrix3 mixer tilsalgs hvis du er interessert. du kan få begge til 2500kr hvis du vil.
steal from the rich, gloat amongst the poor

rosa
Bf Supporter Extraordinairé
Posts: 529
Joined: 20 Jan 2005 20:55
Location: Lade

Post by rosa » 28 Jan 2007 19:01

hehe.. Anette er litt shopaholik når det gjelder klær ihvertfall. Skal dere prute litt kanskje? :)
Is this bass really strong enough?

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 29 Jan 2007 00:17

hehe det er sykt billig da med tanke på at jeg kjøpte mixeren til 4500 og cdspilleren til 5-6000 hehe. er ikke så mye verdt nå men likevel.
steal from the rich, gloat amongst the poor

User avatar
amicula
Posts: 39
Joined: 13 Apr 2006 17:53
Location: Trondheim
Contact:

Post by amicula » 29 Jan 2007 13:10

slipsknut wrote:jeg har en numark axis 8 cdspiller og en numark matrix3 mixer tilsalgs hvis du er interessert. du kan få begge til 2500kr hvis du vil.


Kan du holde dem av litt? Må tenke på det. Får ikke penger før i april uansett til å bruke på spillere.. Såå utolmodig!
Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music

lightbeing
Romvaesn
Posts: 314
Joined: 01 Aug 2006 21:22
Location: bøgda i gnore

Post by lightbeing » 15 Feb 2007 18:27

hurrhurr, no e æ jævli lite pro, og du har fått plenty hyggelige svar fra de flinke sexy gutter, men hei, hvorfor ikke bare skaff en hardware dings til å mixe gratis musikk med, og kanskje tilogmed en som e kompatibel for analog tilkobling! :P

f.ex;
Image Image

så klart vil jo ulvene her hive seg over meg når behringer blir nevnt, men den koster ikke akkurat skjorta heller da.
1795 her: http://www.riff.no/butikk/product_info. ... 269531cd9f


Behringer BCD2000 B-Control Deejay DJ/Audio Interface
The B-Control DeeJay BCD2000 will play, mix and scratch any WAV and MP3 files as well as other audio formats. Connect up to two DJ turntables, a CD player or a hand-held media player and use the BCD2000 as the foundation for your mixing setup. Get ready to mix and scratch even your favorite vinyl with MP3.


Sound:
It's o.k. if you're just using the thing for mp3's no top notch mixing just simple fades. when you switch from usb to phone ( 1200's ) then it starts to act up. while using other apps, DAW's other dj scratch programs, they do not recornize this unit as a sound card.. message driver not loaded properly The scratch wheels are too small... back spins, transforming, ping pong from one to the other very difficult. That's because you can't use your turntables to spin the mp3's with this unit, you have to use the little wheels. but if you're just doing simple setup small parties no battle djing, then this is a nice peice to have. or better yet pre-mix your party in segments IE: hip-hop set the r&b set, etc etc. then load it into your computer the this unit would work out for you.


hehe, evnt skaff en tilsvarende dings av et bedre merke..
pluss at d e plenty dj-støff på finn.no så klart..

Post Reply