Ny låt : KenWee - Deep Inside

Alt om musikk / produsering / uteliv

Moderators: M!ke, mare

Post Reply
KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Ny låt : KenWee - Deep Inside

Post by KenWee » 19 Oct 2006 14:35

Hadde vært fint og fått litt feedback fra godt-folket.

Rolig låt, gabriel ananda stil.
Laget i Cubase.
126 BPM.

http://www.kenwee.com/KenWee-Deep_Inside.mp3
sissh

slipsknut
Bf DJ & Producer
Posts: 651
Joined: 03 Mar 2005 18:42
Location: trondheim,buran
Contact:

Post by slipsknut » 19 Oct 2006 16:02

jeg synes dem var jævlig fresh 8)


coolness
steal from the rich, gloat amongst the poor

mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Post by mare » 19 Oct 2006 20:32

Kul låt, beste jeg har hørt fra deg!

Har du fått mixeren? Eller er den mixet i headset? Lydbildet er ganske så pent, jævlig bra hvis du bare har hørt den i headset :D

Hadde kanskje gjort seg med noen vokalsnutter enkelte plasser, da hadde låta blitt helstøpt. Vi får kjøpe oss mic'er hele gjengen, hehe.

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 19 Oct 2006 20:54

Tusen takk for det! Kjenner hjertet varmer. hehe!
Jeg har faktisk laget den i headettet, mixeren min ble vekk i posten (BOMBE) men den er på vei nå, regner med at jeg får den imorgen eller på lørdag.

Ja,sitter og tenker på en vocal. har prøvd også, men trur jeg må drikke meg full først. hehe!

Men kult og høre dette mare og slipsknut.


Men jeg har en plan, møtes hele gjengen i helga og lage musikk med en pils eller 50 på siden ?! Jeg er ivertfall sugen på det, vet dere er det også.
sissh

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 19 Oct 2006 22:25

fet låt kenwee...

du skulle kanskje ha gjort noe med cut off'en, bassen og perc'en er litt hul syns jeg, du sjønner nok hva jeg mener...

fett at standaren begynner å bli såpass høy!!!! Det er vel ikke lenge til je begynne å bruke musikk utdannelsen min til noe holdefast... et nytt norsk label som sprenger grenser mellom techno, minimal og electro.... fett!!

Good luck onwards - - - -

:D

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 19 Oct 2006 22:26

her gikk det litt fort ja.. hehe ---

JEG KAN

skal det stå :wink:

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 19 Oct 2006 22:43

Takktakk!

Skal sette meg ned med låta i natt og fintenke. hehe! Skal prøve og gjøre noe mere mot slutten slik at den ikke blir så ensformig.

Sender dere låta når jeg har fikset litt mere på den.


---


Jeg er litt sugen på og presse denne og kanskje ei låt til jeg har laget på 12" av egen lommebok. Kostet rundt 5000,- for 510 kopier. Og sende den rundt til alle. Har ordnet meg en kar i london og i frankfurt som er villig til å selge skiva gratis for meg, så jeg trur egentlig at det er veien og gå. Jeg er ivertfall veldig sugen på det. Er større sjangse for at noen vil signe den når den er på 12" fra før. Pratet litt med gutta i tyskland, og de sa at det var smart og gjøre det. så ja...

det som også hadde vært smart, er om 2-3 stk hadde gått sammen og laget hver sin låt på skiva, og delt pengene på 3. Noen flere her som har tenkt tanken, eller noe ?

Jeg har ivertfall lyst til å gjøre noe nå, ikke bare sitte på rævva her og si "snart begynner vi" . Nå vil KenWee ut i den store verden og snurre fet musikk. haha, men nå skal jeg slutte av her før jeg drømmer meg vekk. men kom med noen tilbakemeldinger på hva dere trur om det jeg sa da.


:)
sissh

solaris
Bf DJ & Producer
Posts: 1225
Joined: 07 Feb 2005 15:05
Location: London
Contact:

Post by solaris » 20 Oct 2006 12:29

Fin tanke kenwee, det trengs folk som deg, folk som tør å satse...

Problemet med å forhaste seg for mye med utgivelser er gjerne, det at produksjonsnivået blir dratt ned.. Jeg personlig har vært innpå samme tanke flere ganger før, holdt på å gå på veggen med minnesota og at ikke den ble signet..

Men etter at jeg ble kjent med glimpse gjengen og andre som produserer her i London har jeg sett hvor mye de har jobbet, og hvor høyt produksjons nivået dere er før de har fått noe tilbake for utgivelsene. Du må gjerne presse platene dine på eget innitativ, men sjansen for at noen gir deg noe oppmerksomhet er minimal..

Det at et selskap signer en utgivelse, er på måte en vertifikasjon på at den faktisk selger. Det at de liker den, snakker faktisk for en hel masse mennesker i samme sjanger.

Ta tiden til hjelp kenwee, bruk penger, krefter og drømmer på produksjonener. Jobb målrettet, ikke bruk noen lyder som ikke er tipp topp, post beta versioner på forskjellige forum verden over, få feedback og jobb mer med låtene...

Den dagen du gir ut en jevlig strøm av plater på et profilert selskap, da kommer spille jobbene. Det er som regel booking-agents som fikser det for deg...

Det ordner seg nok dette skal dere se... Jeg kommer nok til å bo to år i trondheim fra neste år, og da skal vi sette opp et lite selskap å gjøre ting ordentlig..... :arrow:

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 20 Oct 2006 13:14

Sier ikke at jeg skal gjøre det imorgen, men at jeg kanskje kommer til å gjøre det om en stund når jeg er skikkelig fornøyd med ei eller to låter. Og har fått hjelp av f.eks dere til og gjøre låta skikkelig tight.

Men blir bra om du kommer, slik at vi kan få samlet gjengen og lage noen fete låter.

Fikk mixerern nå, men da finner seff ikke maskinen lydkortet mitt. (samme problemet som sist marius) Jeg skjønner ikke hvorfor ting ikke kan gå prikkfritt bare EN gang. Jeg har ikke opplevd EN gang når jeg har kjøpt noe at det funket med en gang. seriøst. jeg må minst si "fitte,helvete" 20 ganger. DA kanskje det funker.

men ja, kom deg hit så lager vi musikk.
og vi andre, møtes ikveld så drikker vi og lager musikk. :)
sissh

User avatar
Mortygonz
Bf DJ
Posts: 703
Joined: 21 Mar 2005 16:51
Location: TrHm-Oslo
Contact:

Post by Mortygonz » 25 Oct 2006 20:57

funky låt ken!
litt lite som skjer utover, men for all del, fresh lyd :idea:

User avatar
[Lefzo]
Posts: 135
Joined: 22 Mar 2006 13:33
Location: kollektivet
Contact:

Post by [Lefzo] » 26 Oct 2006 00:53

jeg elsker deg! pule?
.: Det er bedre å oppleve mye dritt, enn å ikke oppleve en dritt :.

User avatar
technohau
Bf DJ & Promoter
Posts: 296
Joined: 27 Mar 2005 11:17

Post by technohau » 26 Oct 2006 09:56

Låta er rund og god med et herlig minimalt groove! Prøv å skap et enda tettere og mer kompakt lydbilde, med enda fler klikke og kuttelyder som ligger og koser seg på toppen. Mi laik it a lått 8)
I helvette for en bra internett side dette er!

faia
Posts: 1099
Joined: 27 Feb 2005 17:43
Location: Oslo
Contact:

Post by faia » 26 Oct 2006 21:08

Jeg liker den kjempegodt. Synes navnet på låta er freeesh å jeg da :roll:
For den føles seriøst dypt inni...
Og du husker jeg sa det med en sexy skitten damevocal... Vært bra med en vocal-edit ellerno :D
~minimal is the new maximal~

KenWee
Bf DJ & Producer
Posts: 407
Joined: 05 Apr 2005 00:46
Location: Hjem

Post by KenWee » 27 Oct 2006 14:27

Lefzo: seff, jeg er med!

technohau: ja, driver og knoter med den. ville bare høre hva dere syntes så langt.

faia: takker , skal se om jeg kan få til en vocal. ;)
sissh

faia
Posts: 1099
Joined: 27 Feb 2005 17:43
Location: Oslo
Contact:

Post by faia » 27 Oct 2006 19:03

KenWee wrote:faia: takker , skal se om jeg kan få til en vocal. ;)

Hmf..
Skulle hjulpet deg med den damestemmen om jeg var i trheim og noen hadde noe ordentlig opptaks-utstyr..
~minimal is the new maximal~

Post Reply