romvaesn do europe :P

For alt det andre.

Moderators: M!ke, mare

Post Reply
lightbeing
Romvaesn
Posts: 314
Joined: 01 Aug 2006 21:22
Location: bøgda i gnore

romvaesn do europe :P

Post by lightbeing » 23 May 2010 12:11

ærede forsamling!

deres visuelle sidekick sitter i skrivenede stund i byen hvor øst møter vest med laptoppen i fanget mens bønnesangene jaldrer gjennom gatene. et tredagers visuelt eventyr er akurat over og undertegende svever fortsatt på en sky av glede og inspirasjon. vjfest istanbul er en årlig undergorund event, som minner om en hybrid av støy på landet og beatfoundation på sitt beste. festivalen er totalt uoragnisert og alle chipper inn for møte de mange tekniske utfordingene. kvaliteten på det lokale utsyret er lavt, men samtlige artister innfrir og birdar med fantastisk housemusikk og levende bilder. på dagtid har det vært workshops med hovedvekt på mapping, noe som jeg kommer til å sette meg ordentlig inn i løpet av sommeren. over 10 land var representert og dansegulvet smeltet da sound of cologne og andre fra mobile, kompakt og gud vet hva disket opp med hyling og dansing til tunge beats langt ut på morgenkvisten. siden kompetansenivået på artistene var veldig høyt og den lokale kaffen veldig sterk, var jeg svært nervøs før jeg inntok scenen som siste mann i 02tiden på festivalens siste kveld. som tur var, viste nervøsiteten seg å være grunnløs da jeg var den eneste som slapp unna uten tekniske problemer. elitebooken fra hp og den medbragte hd-prosjketoren gav de klubbeglade deltagerne et krystallkart, episkt show som ingen ende tok. høydepunktet for mindel var da djen fra barcelona droppet thinking so much about you til et hylenede dansegulv mens veggene ble tapetsert i et orige av spaceanimasjoner perfekt tilpasset og i full synk med mojoen i rommet. dette var definitivt en av mine beste øyeblikk i klubbeverden så langt og det ble ikke mindre proft da teknikkeren min dukket opp med fult nedpakket rig under tequilashotting og klemming med de mange oppmøtte tidlig på morgenkvisten. en slik tilværelse var noe nytt for meg og ga definitivt mersmak.

nå som festen er over, kontaktene knyttet og svetten siver ut av porene er det klart for bysantisk kultur i 4 dager før et nytt eventyr starter i roma. det var flere her som også skulle dit og mange blir også å se i oslo i fremtiden, men mer om det senere. håper alle der hjemme har det like bra som meg - og christian, tenkte på deg på peakhouren, neste gang slipper du ikke unna :wink:

to be continued :arrow:

mare
CEO
Posts: 1476
Joined: 20 Jan 2005 19:49
Contact:

Re: romvaesn do europe :P

Post by mare » 24 May 2010 04:22

Herlig lesning..!

Gleder meg til eyecandy den 12. ! :ma

lightbeing
Romvaesn
Posts: 314
Joined: 01 Aug 2006 21:22
Location: bøgda i gnore

Re: romvaesn do europe :P

Post by lightbeing » 02 Jun 2010 22:54

kjære festglade medmennesker!

da begynner eventyret mitt å gå mot slutten for denne gang. sitter i skrivende stund sliten på nice hotel og tar et par sterkøl på sengekanten etter 4 intense klubbedøgn her i roma.

LPM var en svær greie med over 300 artister og minst like mange besøkende. men også her var det lowkey og underground, noe som passet meg bra. det fine med denne festivalen er at hvem som helst for prøve seg, det var flere som hadde sin første gig her og andre som har drevet på internsasjonalt i 10 år. dermed var kvalitet og innhold veldig vekslende. venuen var diger og underground, med mange rom med forskjellige aktiviteter. ble det for intenst på dansegulvet kunne man ta med rinken og sette seg i kinoen og ble innholdet der for esktremt var det bare å mingle rundt i aulan som var stappfull av prateglade mennesker akkomganert av en scene med mye rart og jevn housemusikk i bakhodet. for min del var høydaren fredagskvelden da hovedrommet med 9 skjermer og 2 djm800, 4 edirol videomixere og bortimot et dusin macer og virkelig flinke folk bak spakene disket opp til en fullverdig klubbekvled med hundrevis av danseglade italienrer på dansegulvet. det ble servert tung, men fresh drum n bass og danchall og slev om dette ikke er favorittgeneren min, var det umulig å stå stille. det hele foregikk langt inn i morgentimene mens den tunge hasjlukta lå tungt i hele rommet. installasjonen min sto og gikk for seg selv hele dagen og halve kvelden til stor glede for de som trengte et avbrekk fra dansinga.

lørdagen så jeg veldig frem til da det ryktes at detriothouse og minimal sto på menyen. musikken var på plass, men det var dessverre ikke stemninga.. aldri i hele mitt liv har jeg sett sikkert 300 mennesker stå rett opp og ned, steine som rotter mens dj`en febrilskt prøvde å få opp steminga. men beatene ble rett og slett for tunge og drøye og folk for fulle og steine til slå seg løs. dermed hanvnet undertegnde i den verste formen av alle, den arrogante clubinspecting klageformen.. ikke en gang den søte jenta fra østerike ble spart da hun spurte om hva jeg syntes om bildene hennes. ydmykehten nådde nye dimmensjoner dagen derpå da jeg måtte beklage henne og et par til for en heller hesselig oppførsel kvelden i forveien. festen fortsatte imdledtidig på søndagen og jeg klarte å danse fra meg og fikk skrudd på smilebåndene igjen, heldigvis.

Deepdale
Bf DJ & Promoter
Posts: 200
Joined: 25 Jan 2008 11:24
Location: Trondheim

Re: romvaesn do europe :P

Post by Deepdale » 07 Jun 2010 15:30

Suverene greier Matthias!
Gleder meg til å se deg igjen i Oslo.
"I'd like to hear some Nazi techno with more of an acid jazz sound to it, that would be so insane..."

lightbeing
Romvaesn
Posts: 314
Joined: 01 Aug 2006 21:22
Location: bøgda i gnore

Re: romvaesn do europe :P

Post by lightbeing » 08 Jun 2010 19:53

litt fra LPM rome :D

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

DjFrank-e
Bf DJ
Posts: 1028
Joined: 29 Jan 2005 03:04
Location: Oslo

Re: romvaesn do europe :P

Post by DjFrank-e » 13 Jun 2010 19:12

det så faktisk grisefett ut!!
Her burde det stått noe kult.


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:49


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:50


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:51


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:52


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:54


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:55


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:56


wolfkiler
Posts: 196145
Joined: 19 Nov 2022 07:34

Re: romvaesn do europe :P

Post by wolfkiler » 08 Jan 2023 18:57


Post Reply